Wycieczka

W dniach 17-20 maja 2017 r. 39 uczniów z klas IV-VI wyjechało na czterodniową wycieczkę na Wyżynę Krakowsko- Częstochowską i w Góry Świętokrzyskie. Zwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy: zamek Pieskowa Skała, Maczugę Herkulesa. Przejechaliśmy doliną Prądnika, obok Młynów i Kościółka „na wodzie”, obejrzeliśmy ruiny zamku „Ociec u Skał”. Spacerowaliśmy czerwonym szlakiem koło Bazaru Warszawskiego, hodowli Pstrągów, Jaskini Krowiej, Igły Deotymy do Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości oraz weszliśmy niebieskim szlakiem przez Wąwóz Ciasne Skałki do Groty Łokietka. Na Górze Birów przeszliśmy przez jaskinię ukrytą w skałach oraz zwiedziliśmy „Wilczą Szczękę” - zrekonstruowany drewniany gród z XIII. Zwiedziliśmy także główną atrakcję wycieczki, czyli zamek „Ogrodzieniec” nazywany Perłą Jury- są to ruiny najbardziej zachwycające z wszystkich zamków Szlaku Orlich Gniazd. Na terenie zamku obejrzeliśmy także wystawy historyczne (uzbrojenia oraz miniatura Zamku i Grodu). Na Pustyni Błędowskiej odbywały się manewry wojskowe i zobaczyliśmy skoczków spadochronowych, którzy ćwiczyli lądowanie. Na Górze Zborów chętni uczniowie mogli przeczołgać się kilka metrów i zobaczyć fragment Jaskini Berkowej, zwanej „Kalesonową”. Nazwa jaskini wzięła się stąd, iż ciasne przejścia „ściągają spodnie”. Weszliśmy także na punkt widokowy na skałach Biblioteka. Stamtąd rozpościerał się przepiękny widok na Wyżynę Krakowsko- Częstochowską.

W Żarkach uczniowie wzięli udział w warsztatach rękodzielniczych- własnoręcznie wykonali lizaki w Manufakturze Słodyczy. Natomiast w Starym Młynie wykonali sowę z … pięknie pachnącego siana i materiałów przyrodniczych. W drodze powrotnej wjechaliśmy kolejką Świętokrzyską na Górę Święty Krzyż. Zobaczyliśmy Gołoborze Kobenzy na zboczu Łysej Góry oraz Klasztor- Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. W miejscowości Sudół zwiedziliśmy muzeum archeologicznym i rezerwat „Krzemionki”-pomnik górnictwa neolitycznego i przyrody nieożywionej. Dowiedzieliśmy się jak wydobywano krzemień pasiasty oraz obejrzeliśmy oryginalne wyrobiska neolitycznych kopalń. Piękna pogoda rekompensowała uczniom trudy wędrówek.

W miejscu zakwaterowania mieliśmy zorganizowane ognisko z pieczeniem kiełbasek.

W drodze powrotnej dopisywały humory i już planowaliśmy gdzie wyruszymy za rok.

Oprócz pamiątek przywieźliśmy do domu dużo wrażeń i wspomnień.

Opiekę sprawowały panie: Gabriela Abramek, Zdzisława Stefaniak, Halina Wiatrzyk i Beata Poleszak.

Tekst i zdjęcia: Gabriela Abramek

Opublikowano: 30 maja 2017 22:25

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 170

Wszelkie prawa zastrzeżone © Publiczna Szkoła Podstawowa im. B. Prusa w Mirczu

Realizacja: Superszkolna.pl

• Człowiek jest odpowiedzialny nie tylko za uczucia, które ma dla innych, ale i za te, które w innych budzi. Stefan Wyszyński